maanantai 28. toukokuuta 2012

Puhetta säästä

Kesä on tullut Etelä-Suomeen! Jee! Siis uskokaa pois, kesäillat alkaa ennen kesäpäiviä, mutta nyt on jotain viikon ajan ollu jo ihan oikeesti kesä päivälläkin. Tää on ihanaa... aurinkorasva on mun uus paras kaveri... :) ja oon opetellu pitämään shortseja koulussa (maailmanennätys)... ja eilen olin riparilaisten kanssa retkellä... fiksusti pukeutuneena pitkiin college-housuihin ja pitkähihaiseen paitaan. Joo. Tuli vähän kuuma, mut ei se mitään, oli kivaa ja aurinko paistoi. Mä en tunnetusti ole kovin hyvä pukeutumaan sään mukaan.
Voisin vaan höpöttää kesätunnelmia (enää viis päivää peruskoulua jäljellä!) mutta koska tää on matkablogi, mun pitäs nyt varmaan jotenki liittää tää päivitys tuohon edessä olevaan reissuun. Ja siksi mä ajattelin puhua teille säästä.
Kuten siis varmaan tuli jo selväksi, täällä on nyt paistanut aurinko yli viikon putkeen ja ollut sellasta kahtakymmentä tai päälle astetta joka päivä. Ja joku päivä tuli mieleen sellainen asia, että millainen on kesäsää Englannissa? Tiiän että sanotaan, että siellä sataa aina, mutta ei kai siellä nyt joka päivä voi sataa? Pottereissa on ainaki aika usein ihan hyvä sää... (Mun suurin tietolähde, hahhah.) Koska oon nyt ihan fiiliksissä tästä kesästä, ni en tietysti voi olla toivomatta että sielläki olis oikeen lämmin edes välillä. Mutta ehkä mä kerkeen jo sopeutua tähän enemmän juhannukseen mennessä ja sit ei oo enää niin kamalaa, vaikka siellä ei oliskaan lämmin. Nyt on vaan tällasta uutuudenviehätystä:)
Kuukauden päästä mä oon jo siellä. Jännää. Kuukausi sitten meillä oli meidän näyttiksen esitys, tänään oli mun viimenen maanantai peruskoulussa ja kuukauden päästä mä oon ollu jo viikon Oxfordissa. 28. päivässä on selvästi jokin tällanen enemmän tai vähemmän tärkeä jatkumo.
Joo nyt alkaa taas mennä vähän väsyneiks nää mun jutut, ehkä mä meen tästä. Mutta kesä! Jee! Ihanaa!

2 kommenttia:

  1. öh... tota... mä alan epäillä että sä et ehkä olekaan talvi-ihmisiä?
    nimim. "ihmiset kuulee sitä mitä ne haluaa kuulla" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Talvi menettelee, mutta siinä on kyllä useampi huono puoli: on kylmää, märkää, pimeää ja se kestää pitkään. Kevät on paras (koska talvi loppuu köh köh) ja kesä heti sen jälkeen. Että on talvi ihan jees mutta mä olen kyllä enemmän kesäihminen. Heinäkuun tyttö, neiti Kesäheinä:)

      Poista